Thursday, July 2, 2009

:: perkataan baru ::

hari ini pn. mak coretkan kisah boboy semalam.. en. bapak ke tempat kerja sedikit awalan.. namun masih jua dia sempat membonceng si boboy diatas motosikalnya.. dibawak meraund2 taman perumahan lebih kurang lima minit la.. dan bila saje en. bapak menghantar boboy masuk dan menutup pintu pagar tetapi en bapak diluar dan boboy didalam .. dia segera berlari2 mendapatkan en. bapak dan menagis2.. sebab en bapak keluar tidak membawanya bersama kali ini..

walau telah diberitahu bahawa en. bapak mahu pergi kerja.. boboy tidak boleh mengikutnya.. masih jua si boboy tetap berdegil.. di goyang2kan gate sampai satu taman keruihan.. so pn. mak keluar mendapatkan dia.. menyuruhnya babai kat en. bapak.. memberitahunya yang en. bapak tidak boleh membawanya .. namun boboy tidak mengendahkan semua pujukan pn. mak sebaliknya.. dia asek mengatakan..

"nga.... nga.." ~kena tinggal
" nga." ~ en bapak tinggal boboy

apabila motosikal en. bapak tidak lagi kelihatan dari laman rumah itu..
setelah dibawa masuk kedalam rumahpon dia masih meyebut perkataan itu sambil diceritakan kepada cik maidnya

"nga.." ~ kena tinggal

itulah si boboy.. tetapi nasib baik pagi ini dia bersikap baik.. dia mungkin asyik mengikut je en. bapak kemana2 .. jadi dia terlupa yang pn. mak mahu ketempat kerja pulak.. dan pertama kali dia behave jek.. babai pn. mai dr dalam rumah.. mamberikan ciuman layangan.. dan tidak menangis..
terima kasih sayang.. boboy kena belajar memahami situasi okay..
jadi anak yang baik ok!
Insya Allah!

sekian repekan hari ini.. see olls later.. daa!

No comments: