Tuesday, July 7, 2009

:: my navigator kecik ::


sekarang boboy dah pandai jadi navigator bile memandu bersama pn. mak.. setiap kali ada simpang saja my navigator ini mesti memberikan direction jalan yang perlu mesti dilalui.. jika tidak dia akan menagis meraung2.. ini saje nak meraund lebey la ni kan? hahaa:)

bile ada simpang je.. dan pn. mak belok kiri atau kana.. maka dia kan memberikan arahan jalan yang bertentangan.. adoi.. kekadang bulihla dilayan .. kekadang tu terpaksa pn. mak biarkan saja..

and the small navigator ini jugak.. sangat pantang bile sesipa sahaja yang membuka cermin tingkap kereta.. tidak kisahlah walau dengan pa jua alasan .. bile ada saja sesiapa yang membukanya.. dia kan segera.. mengarahkan.. tup.. tup.. dan tangan keciknya sibuk carik button downkan window.. haiyak.. bahayala sayang.. dah la button tu tepi.. door driver..

dan jugak tidak ketinggalan.. setiapkali nampak saja bumbung plaza tol.. dia kan segera mencari2 smart tag pn. mak dan dia akan membuka setiap laci comprtment yang ada dalam kereta mencari2 si smarttag// bile berjumpanya dia akan talakan ke arah plaza tol.. sabau je lah kan.. walau masih jauh dia dah kelam kabut buat segala.. tetapi pegangnya kekadang terbalik and senget benget dan kekadang itu tersangkut di laluan smart tag.. hehe:)

betapa kanak2 ini sangat menyerap info persekitarannya kan..

tetapi hari ini.. dia mendapat berita sedih.. sebab cik maid dia telah mendapat pekerjaan baru.. semestinya tugas dan tanggungjawab baru dengan salary yang lebih lumayan.. walau apepon.. tahniah buat cik maid so esok.. boboy tidak ada lagi pengasuh.. pn. mak harus pulang awal hari ini.. harus servey the best place for him.. for tommorrow..

congratulation to the cik maid. selamat bekerja dengan penuh dedikasi dan ikhlas..

No comments: