Monday, June 15, 2009

::kak sha::

pn. mak ari nih terpaksa memusing2kan boboy dua round and dia still xnak ikut cik maid dia.. bile pn. mak stop jek dpn pagar rumah dia terus cuba escape ke belakang dan kedepan supaya cik maid tidak dapat mengeluarkan dia dr kereta.. kesian jugak menengoknya.. sudah makin bijak kan si boboy ini.. dah tau dia kena keluar dari kereta dan pn. mak akan meninggalkan dia.. bile cik maid datang ke kereta.. siap menagis2 dan mengelepar atas dukungan cik maid lagi..kan semalam boboy sudah keluar berjalan2..

semalan pn. mak menghantar kak sha the eldest kazen balik..sambil membawa boboy berjalan2.. kak sha the eldest kazen datang masa boboy pergi kerumahnya menghantar kudapan dr kampung halaman .. masih bercuti sekolah waktu itu jadi dia tidak mahu melepaskan peluang untuk mengcompletekan misi utama dia pada musim cuti sekolah ini.. setelah dia tidak dibenarkan en. abahnya untuk balik kekampung belajar motor..

jadi dia bercadang mahu cik maid atau en. bapak untuk mengajarnya menungang motosikal.. and yeay! dia telah berjaya.. kak sha the eldest kazen sudah tahu menunggang motosikal dan bukan membonceng ya! tahniah! tapi tungganglah dengan berhati2.. jangan jugak menyalahgunakan kepandaian menunggang itu kejalan yang tidak betul ya!

namun begitu kak sha the eldest kazen telah merajuk sebab bile dia sudah tahu menunggang motosikal ini, dia dah melebih2 pulak mahu pn.emaknya membeli motosikal baru untuknya.. apa engkau fikir harga sebuah motosikal itu seratus dua sahaja.. mahu sekarang harus dibeli sekarang? ape kamu fikir pn. emak kamu itu kaya raya.. mahu motorsikal dibelikan motosikal, mahu kereta dibelikan kereta? haiyaa.. kak sha! u are 14 now.. get matured okey? jgn nk merajuk2 xtentu fasal okey? dua buah motosikal yg ada itu gunalah untuk ke pasar dan berjumpa kengkawan kamu diblok sebelah menyebelah.. bukan mahu dibawa kemana2pon.. lesen pon tidak ada.. jangan la kebudak-budakan lagi.. ya!

kalau kamu belajar bersungguh2 dan dapat melanjutkan pelajaran ke uni, then if u ask for a motosikal.. for sure your en. abah and pn. emak kamu akan usaha membelikanya untuk kamu.. so kamu sudah besar jadi tunjuklah contoh teladan yang baik buat adik2 dan kazen2 kamu yang lain ya!

sekian repekan hari ini..

No comments: