Monday, June 1, 2009

::mana nenek?::

dua hari bercuti pn. mak and boboy serta cik maid duduk saja dirumah.. en bapak masih dikampung halamannya.. so dek kerana tiada activiti dan program yang dirancang kami mendiside untuk mengoperasi untuk mengubah serba sedikit bahagian2 rumah yang rasanya telah menyebabkan sakit mata memandangnya.. hehe:P.. u olls know right?apa yang telah dibuat... mereka telah menambahkan sedikit lagi lintang pukang rumah,,, hahaha:) we'll see wether en .bapak suka atau tidak.. and saturday night pulak kami menerima tamu yg telah dijangka dan memang diundang khas.. famili kak sha the eldest kazen bertandang and also overnight there.. so memang meriah sakaannnn la rumah boboy.. boboy seronok skali!

and boboy ape lagi kan terus memulakan operasi tunjuk menunjuk kehebatanya dan segala macam permainan yang ada kepada kazen2 yang ada.. hehe bermacam2 ragamla.. dan yang paling mengelikan hati adalah.. pabila si boboy membuat lawak antarabangsa lewat2 malam.. ceritanya begini ya.. kengkawan... boboy sibuk showing his book not new book bt his fave book and telling people what he already knew about things inside the book.. dan pada ketika itu pn. mak sedang asyik masyuk kesibukan didapur menyediakan kudapan lewat malam untuk para tamu dan kemudian tetiba pn mak terdengar deraian hilai ketawa yang kuat in the living room and pn. mak cuba selidiki apakah yang menyebabkan semua orang ketawa terbahak2 hingga macam mahu pecah perut.. hahaha:D gelak dulu ya! kalu xlawak pon korang sume gelak ya! hehe:)

rupa-rupanya sedang boboy and kazen2 sibuk 'reading' and showing his greatness ... and bile tiba bahagian about family member.. boboy dengan penuh rasa banggga akan tunjukkan sume family member yang dia tahu jugak biasa diperkenalkan kepadanya.. like. mother, father, sister, brother.. grandfather and grandmother.... akan tetapi bile tiba di part nenek ni.. bile his cik maid ask him.. 'nenek mana boboy? .. boboy dengan selamba dan bangganya terus bangun dari position meniarap (selalu dia bile khusuk dia akan menghayati sesuatu benda dengan duduk meniarap.. begitu jugaks bile reading..) and proud showed peolpe around 'who' is nenek ni.. dapatkah anda2 sume bayangkan siapa yang boboy maksudkan nenek ini yang telah menyebabkan seluruh warga diruang tamu rumah pecah berderai dengan hilai dan tawa..

jeng.. jeng.. jeng.. dia bangun and tunjukan his birdie as 'nenek'.. heheh:) macammanalah sume orang tak pecah perut melihatnya..kan? hehe:) xtau lah dimana dia telah mempelajari akan this new family member.. berdie call as nenek? new things for pn. mak jugak.. sbb sebelom nih tidak pernah tau akan' kebijaksanaan' ini.. mungkin jugak ianya disebabkan oleh the pronunciation yg ala-ala dekat so he think nenek is **nek.. betul tak? heheh boboy.. buat lawak tengah2 malam.. kan! dan ini bukan co-incident sebab keesokan paginya pon bile tanya mana nenek dia kan tunjukan that part too.. so 'nenek' behave ur self okay! nanti boboy kena belajar control 'nenek' ya.. pn mak telah bercadang nak train boboy poo and pee in the loo tidak lama lagi.. cuma his loo jek belom dibeli lagi.. ! ini kerana pn. tidak mahu lagi bergantung kepada dypers.. hehe:) jugak mahu mengamalkan gaya hidup berjimat cermat and akak kedikutttt... hahaha:D namun sekarang pn mak cuma sedang menunggu masa dan saat yang sesuai aje!

okay see u, then..

take care.. daa!

No comments: