Friday, May 22, 2009

:: introducing boboy::

i ada anak lelaki yang sangat2 active dan sangat jugak bijak.. boboy nama diberi disini...bijak la pada pemikiran pn.mak dia ni kan! kebijaksanaan dia telah dia gunakan sepenuhnya setiap hari.. dengan bangun seawal mungkin.. atau terus sajer bangun apabila pn.mak dia bangun nk solat subuh dan bersiap2 ke tempat kerja.. boboy akan segera bangun dan dia akan memastikan bahawa pn.mak dia berada disebelah dia atau ada pada pandangan mata dia.. jika tidak dia akan jadi 'ultramen oren' dan akan mem fire seluruh rumah kediaman dan akan membingitkan suasana keheningan pagi dinihari. .. hehe:)

dek kerana keawalan dia bangun setiap pagi.. so tiap2 pagi jugak pn.mak dia atau en.bapak dia akan terpaksa membawa dia makan angin menghirup udara segar pepagi buta.. sama ada membonceng motosikal atau meraund dengan kerete keseluruh kawasan taman perumahan.. setiap pagi atau petang sebelum kami ke tempat kerja atau pulang dari tempat keje masing2.. itu adalah amalan rutin.. dan lepas sudah dibawa makan angin hingga kembung perut tuh.. kena pulak diumpan dgn basikal oleh cik maid dia.. bawak larik ngan basikal pulak baru dia mahu turun dari kereta atau motosikal.. x ke parah! maka dengan ini hari2 la mak dia akan kelewatan dan mula memecut ke tempat keje.. hehe.. alasan ke?

itulah cerita kebijaksaan boboy.. dia dapat tahu siapa yang nk ketempat kerja walau semua orang bersiap2.. so tidak boleh nak tipu dia.. tunjuk yg cik maid nk ke kedai atau sebagainya.. atau en. bapak yang nk keluar..(en. bapak kerja shif mlm/siang) so ada minggu2 dia berada dirumah sepanjang hari..
memang penat dan geram jugak.. tambahan jika pn. mak dia kelewatan bangun.. ngeee.. especially time off subuh.. kelam kelibut dibuatnya plus nk meraund dulu.. xlayan kan.. anak sorang.. hehe:)

itu sajer dulu.. take care!

No comments: